Ελληνικό Γιαούρτι: ότι καλύτερο για να απολαύσετε!

Fresko γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι κάτι περισσότερο από ένα απολαυστικό επιδόρπιο. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το γιαούρτι, ως μέρος μιας ισορροπημένης υγιεινής διατροφής είναι το κλειδί της μακροζωίας.

  • Το γιαούρτι βοηθά στην πέψη, διότι περιέχει ενεργούς μικροοργανισμούς. Ένα φλιτζάνι γιαούρτι κάθε ημέρα είναι αρκετό για άψογη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
  • Το γιαούρτι έχει ασβέστιο και βιταμίνη D που βοηθούν στην ενίσχυση των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης.
  • Το γιαούρτι βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σύστημα, και συγκεκριμένα το 70% του ανοσοποιητικού συστήματος που βρίσκεται στο λεπτό έντερο.
  • Το γιαούρτι είναι η ιδανική ισορροπία συμπληρώματος διατροφής/επιδορπίου/σνακ για εκείνους που ασκούνται τακτικά και για εκείνους που ακολουθούν μια χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή υψηλή σε πρωτεΐνες διατροφή προκειμένου να χάσουν βάρος.
  • Το γιαούρτι είναι ένα απαραίτητο σνακ για ανθρώπους που έχουν μέτρια δυσανεξία στη λακτόζη, δεδομένου ότι οι περισσότεροι από αυτούς μπορούν να αφομοιώσουν τους ενεργούς μικροοργανισμούς του γιαουρτιού χωρίς κανένα πρόβλημα (κυρίως το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι). Όταν το γάλα μετατρέπεται σε γιαούρτι, η λακτόζη μετατρέπεται σε γαλακτικό οξύ, το οποίο σημαίνει ότι το ανθρώπινο σώμα δεν χρειάζεται να επεξεργαστεί τα σάκχαρα στην ίδια μορφή που ήταν στο γνήσιο γάλα.

Ελληνικό γιαούρτι VS «Κανονικού» γιαουρτιού;

Το ελληνικό γιαούρτι -σε σύγκριση με ένα "κανονικό" γιαούρτι- έχει περίπου τις διπλάσιες πρωτεΐνες, το ήμισυ του νατρίου, το μισό των υδατανθράκων, λιγότερη λακτόζη, καθώς και μια πιο συμπυκνωμένη πηγή προβιοτικών. Ωστόσο, το "κανονικό" γιαούρτι συχνά περιέχει περισσότερο ασβέστιο.

Τι γίνεται με τις άλλα είδη «γιαουρτιού»;

Δεν είναι όλα τα γιαούρτια τα ίδια. Όταν αγοράζετε γιαούρτι, προσπαθείτε να είναι «μη παστεριωμένο» γιατί οι ουσίες που χρησιμοποιούμε στην παστερίωση σκοτώνουν τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά στο γιαούρτι, ελαχιστοποιώντας τα οφέλη για την υγεία μας.

Το Frozen yogurt (Παγωμένο Γιαούρτι) μπορεί να σας προκαλέσει σύγχυση. Μερικές συνταγές περιέχουν αρκετά θρεπτικά συστατικά του γιαουρτιού, αλλά συνήθως όχι περισσότερο από 10% από αυτά που περιέχει το φυσικό παραδοσιακό γιαούρτι. Το Frozen yogurt συχνά δεν παρασκευάζεται από φυσικό γιαούρτι και η διαδικασία της ζύμωσης παρακάμπτεται. Το Frozen yogurt, που επινοήθηκε και επικράτησε στις Ηνωμένες Πολιτείες στα τέλη της δεκαετίας του 1970, μπορεί να περιλαμβάνει πολλά επιπλέον συστατικά: γλυκαντικά (τεχνητά χημικά που βοηθούν στη μείωση των θερμίδων), λιπαρές ουσίες του γάλακτος, χρωστικές ουσίες, αρωματικές ύλες και άλλες προσθήκες για να κρατήσουν την υφή κρεμώδη, όπως ζελατίνες, άμυλα και σταθεροποιητές. Συχνά, κατεψυγμένα μίγματα γιαουρτιού τοποθετούνται σε μια τσάντα σε μορφή σκόνης μέχρι το σερβίρισμα. Στη συνέχεια, η σκόνη τροφοδοτείται μέσω του αέρα και το νερό εισχωρεί από τις μηχανές ψύξης. Η διαδικασία του παγώματος μπορεί να σκοτώσει κάποια πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία και ενεργούς μικροοργανισμούς του γιαουρτιού, αν υπάρχουν. Μπερδευτήκατε; Δεν έχετε παρά να ρωτήσετε όταν βλέπετε Frozen yogurt για να ξέρετε τι είναι πραγματικά πριν το πάρετε.

Τα γλυκά του κουταλιού: μια πραγματικά παραδοσιακή συνταγή

Fresko γλυκά του κουταλιού

Τα Γλυκά του Κουταλιού μας γίνονται με 100% φυσικά συστατικά, χωρίς άλλες προσθήκες, φρουκτόζης ή χρωστικών ουσιών, εξασφαλίζοντας μια διαρκή νοστιμιά στη γεύση.

Τα γλυκά του κουταλιού, όπως Κεράσι, Δαμάσκηνο, Κυδώνι, Σταφύλι, Σύκο, προετοιμάζονται κατά την περίοδο του έτους που τα φρούτα είναι ώριμα, έτσι ώστε να συλλάβουν το άρωμα και τη φρεσκάδα των φρούτων. Ωστόσο, προκειμένου να μετατραπούν σε γλυκά του κουταλιού, τα φρούτα πρέπει να βραστούν ελαφρά στην αρχή της σεζόν, έτσι ώστε να είναι πιο σφιχτά και να μπορέσουν να αντέξουν τις διαδικασίες παρασκευής του γλυκού.

Τα γλυκά του κουταλιού και οι μαρμελάδες διαφέρουν κυρίως στο ότι τα φρούτα, που χρησιμοποιούνται για τα γλυκά του κουταλιού, διατηρούν το σχήμα τους, το χρώμα και το άρωμα αφού τα μόνα συστατικά που χρησιμοποιούνται επιπλέον για την παρασκευή τους είναι η ζάχαρη και ο χυμός λεμονιού. Η συνταγή για κάθε φρούτο είναι διαφορετική, στο χρόνο προετοιμασίας και στις μεθόδους παρασκευής. Κρατάμε τους χρόνους βρασμού στο ελάχιστο, με αποτέλεσμα οι γεύσεις, τα χρώματα, και τα θρεπτικά συστατικά να διατηρούνται όσο το δυνατόν περισσότερο.

Μέλι: παραδοσιακή διαδικασία χωρίς άλλες προσθήκες

Fresko μέλι

Το Μέλι είναι ένα φυσικό προϊόν με γλυκιά γεύση, παράγεται με τις μέλισσες από το νέκταρ λουλουδιών. Τα διάφορα είδη μελιού διαφέρουν ανάλογα με την ποικιλία των φυτών ή των δέντρων από τα οποία οι μέλισσες συλλέγουν το νέκταρ τους. Μπορεί να προέρχεται από ένα μόνο είδος φυτού ή δέντρου ή ακόμα κι από ένα μίγμα των φυτών και των δέντρων που βρίσκονται σε «τοπικά μίγματα».

Η περιεκτικότητα σε σάκχαρα του μελιού απορροφάται γρήγορα, έτσι ώστε το μέλι είναι μια γρήγορη πηγή ενέργειας για το σώμα, ειδικά για αθλητές, παιδιά, έγκυες γυναίκες και άτομα με προβλήματα υγείας. Το μέλι έχει, ακόμη, θρεπτικά συστατικά που παίζουν σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό, προς όφελος σκελετού και των κυττάρων, ενισχύοντας τα συστήματα των ενδοκρινών αδένων, και την προσαρμογή οξύτητα του στομάχου.

Το μέλι, επίσης, έχει αντισηπτικές ιδιότητες. Είναι ένα διεγερτικό, που βελτιώνει το ρυθμό λειτουργίας της καρδιάς, μειώνει τα συμπτώματα του έλκους στο στομάχι και γενικά συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανθρώπινου σώματος. Η κατανάλωση μελιού βοηθά στη γρηγορότερη αποκατάσταση της υγείας σε περιπτώσεις αναιμίας λόγω της περιεκτικότητα σε σίδηρο. Επιπλέον, το μέλι μειώνει σημαντικά το μεταβολισμό του αλκοόλ. Ιστορικά, έχει χρησιμοποιηθεί για τη βοήθεια στη θεραπεία, τον καθαρισμό, την απολύμανση πληγών.